Samoocena
Celem dokonania samodzielnej oceny jakości prowadzonej przez siebie instytucji szkoleniowej należy wypełnić formularz samooceny.
Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczą pełnego zakresu funkcjonowania instytucji szkoleniowej i podzielone są na następujące obszary:
- metodologii i jakości kształcenia
- kwalifikacji kadry dydaktycznej
- obsługi i komunikacji z klientem
- procedur działania szkoły i obiegu dokumentów
- warunków lokalowych
WAŻNE: Instytucja szkoleniowa przystępując do procesu oceny jakości oświadcza, że posiada min. dwa lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, w czasie których realizowała usługi szkoleniowe (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń)
lub spełnia jedno z poniższych kryteriów:
- właściciel firmy posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie (trenerskie/nauczycielskie) w prowadzeniu zajęć (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń);
- instytucja szkoleniowa zatrudnia na podstawie umowy o pracę osobę metodyka/kierownika merytorycznego, który posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń
(łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń). Metodyk/Kierownik merytoryczny musi być zatrudniony przez cały okres obowiązywania Znaku Jakości.
Aby otrzymać dostęp do ankiety samooceny proszę wypełnić poniższe pola.
Dostęp jest nadawany przez Koordynatora ds. Audytów i przesyłany mailem do 3 dni od wypełniania formularza
Przykładowe zagadnienia poruszone w formularzu samooceny
- okres funkcjonowania instytucji szkoleniowej
- struktura organizacyjna i zakresy odpowiedzialności
- umowy z klientami
- obsługa klientów i procedury zgłaszania uwag, reklamacji, rezygnacji
- dokumenty (ankiety, umowy, regulaminy, ulotki, kwestionariusze itp.)
- przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji
- przestrzeganie zasad dobrych praktyk w kontaktach z klientami
- wykształcenie i doświadczenie dyrektora/kierownika merytorycznego
- zakres obowiązków dyrektora merytorycznego
- wykształcenie i doświadczenie trenerów
- procedura rekrutacyjna trenerów
- udział w szkoleniach i doskonalenie zawodowe trenerów
- tabela poziomów i sposób kwalifikacji słuchaczy
- program nauczania dla wszystkich poziomów zaawansowania/stopni trudności
- sposoby weryfikacji postępów i zadowolenia
- pomoce dydaktyczne dla trenerów i słuchaczy
- zajęcia dodatkowe i ich dostępność
- sposoby dokumentowania zajęć
- sposób rozliczania zajęć z trenerami
- obserwacje zajęć
- cele szkoleń i weryfikacja ich osiągnięcia
- sposób prowadzenia zajęć
- wyposażenie pomieszczeń w pomoce dydaktyczne i sprzęt audio/video
- wielkość sal, poczekalni, dostęp do WC.