Samoocena

Samoocena

Celem dokonania samodzielnej oceny jakości prowadzonej przez siebie instytucji szkoleniowej należy wypełnić formularz samooceny.

Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczą pełnego zakresu funkcjonowania instytucji szkoleniowej i podzielone są na następujące obszary:

  • metodologii i jakości kształcenia
  • kwalifikacji kadry dydaktycznej
  • obsługi i komunikacji z klientem
  • procedur działania szkoły i obiegu dokumentów
  • warunków lokalowych

WAŻNE: Instytucja szkoleniowa przystępując do procesu oceny jakości oświadcza, że posiada min. dwa lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, w czasie których realizowała usługi szkoleniowe (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń)

lub spełnia jedno z poniższych kryteriów:

  • właściciel firmy posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie (trenerskie/nauczycielskie) w prowadzeniu zajęć (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń);
  • instytucja szkoleniowa zatrudnia na podstawie umowy o pracę osobę metodyka/kierownika merytorycznego, który posiada udokumentowane 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń
    (łącznie min. 500 godz. lekcyjnych doświadczenia w prowadzeniu szkoleń). Metodyk/Kierownik merytoryczny musi być zatrudniony przez cały okres obowiązywania Znaku Jakości.

Aby otrzymać dostęp do ankiety samooceny proszę wypełnić poniższe pola.
Dostęp jest nadawany przez Koordynatora ds. Audytów i przesyłany mailem do 3 dni od wypełniania formularza

 

Przykładowe zagadnienia poruszone w formularzu samooceny

  • okres funkcjonowania instytucji szkoleniowej
  • struktura organizacyjna i zakresy odpowiedzialności
  • umowy z klientami
  • obsługa klientów i procedury zgłaszania uwag, reklamacji, rezygnacji
  • dokumenty (ankiety, umowy, regulaminy, ulotki, kwestionariusze itp.)
  • przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji
  • przestrzeganie zasad dobrych praktyk w kontaktach z klientami
  • wykształcenie i doświadczenie dyrektora/kierownika merytorycznego
  • zakres obowiązków dyrektora merytorycznego
  • wykształcenie i doświadczenie trenerów
  • procedura rekrutacyjna trenerów
  • udział w szkoleniach i doskonalenie zawodowe trenerów
  • tabela poziomów i sposób kwalifikacji słuchaczy
  • program nauczania dla wszystkich poziomów zaawansowania/stopni trudności
  • sposoby weryfikacji postępów i zadowolenia
  • pomoce dydaktyczne dla trenerów i słuchaczy
  • zajęcia dodatkowe i ich dostępność
  • sposoby dokumentowania zajęć
  • sposób rozliczania zajęć z trenerami
  • obserwacje zajęć
  • cele szkoleń i weryfikacja ich osiągnięcia
  • sposób prowadzenia zajęć
  • wyposażenie pomieszczeń w pomoce dydaktyczne i sprzęt audio/video
  • wielkość sal, poczekalni, dostęp do WC.