Poniżej przestawiamy następujące po sobie etapy procesu uzyskania znaku jakości TGLS Quallity Alliance.
Etap 1 – to własna diagnoza prowadzonej działalności. Instytucja szkoleniowa wypełnia ankietę samooceny on-line, która analizuje poszczególne dziedziny jej funkcjonowania. Ankieta podzielona jest na 5 obszarów:
- obszar 1 – Organizacja instytucji
- obszar 2 – Karda dydaktyczna
- obszar 3 – Usługa edukacyjna
- obszar 4 – Prowadzenie zajęć
- obszar 5 – Wysoki standard
Etap 2 – to analiza ankiety samooceny instytucji szkoleniowej przez pracowników ds. akredytacji TGLS QA oraz zaplanowanie całego procesu weryfikacji. Podczas rozpatrywania wniosku analizuje się czy instytucja uzyskała min. 90% z obszarów 1 – 4 oraz min. 50% z obszaru 5.
Wspólnie z instytucją szkoleniową ustala się również termin przeprowadzenia audytu. Na tym etapie instytucja szkoleniowa wnosi opłatę za przeprowadzenie audytu oraz kompletuje dokumentację zajęć, która potwierdzi spełnienie standardów w poszczególnych obszarach.
Etap 3 – to inspekcja odbywająca się w siedzibie instytucji w uzgodnionym terminie. W zależności od rozmiaru instytucji szkoleniowej, inspekcja trwa jeden lub dwa dni. Audyt rozpoczyna się w godzinach porannych i kończy w godzinach popołudniowych i obejmuje między innymi:
- rozmowę z dyrekcją,
- rozmowy z pracownikami sekretariatu,
- rozmowy z trenerami,
- przegląd dokumentacji,
- hospitacje zajęć.
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku akredytacyjnego oraz inspekcji, która potwierdza stan faktyczny (wcześniej zadeklarowany w ankiecie samooceny) zostaje wystawiony certyfikat potwierdzający otrzymanie Znaku Jakości TGLS Quality Alliance. Znak Jakości przyznawany jest na 3 lata.
Instytucja, która uzyskała Znak Jakości TGLS Quality Alliance ma obowiązek umieszczenia tej informacji na swojej głównej stronie internetowej i obowiązek usunięcia informacji najpóźniej w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy akredytacja.